Svimmande gravida, och fulla tåg

Vilken morgon. Om man vill att saker ska hända en i ens liv så pendla med tåg!! Imorse så satt jag på tåget till malmö och märker att kvinnan brevid mig svimmar. Vi kallar på någon som kan hjälpa. Efter en stund så vaknar hon igen. Men det tog inte lång tid förens hon svimmade igen och man fick inte henne och vakna. Som tur var så fanns det en sjuksköterska på tåget som utan några svårigheter fick henne att vakna. Tåget stannar i Oxie och ambulans kommer för att hämta henne och tåget rullar vidare mot Malmö.(I tillägg så var denna kvinna i 8-9 månaden, alltså höggravid). Ja sen på Øresundståget så var det såklart totalt fullpackat eftersom tåget innan som skulle gått var avlyst. Skitkul att stå upp i 40min när ens hjärna är som smördeg och tröttheten är lika stor som atlanten.

Nu sitter man på kontoret igen och tro det eller ej, känner ganska avslappnad. Kan ha o göra med att just nu är det minimum och göra. Men det ändrar sig på 3 röda som vanligt antar jag.

//FRED UT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0