En spännande morgon

Den här morgonen har varit händelserik må jag säga.
Den startade med att jag gick upp kl.05.20 och tyckte att jag nog måste radera allt vad som har tidiga morgonar att göra. Tänkte att jag skulle ta ett tidigt tåg men sen tittade jag ut i über-regnet och kände att nej det kommer bli fel någonting om jag tar detta tåget, så jag tog det som gick 06.38.
Kunde inte haft mer rätt för när jag kom till malmö så stod ett Øresundståg som skulle gått i tid med det tidigare tågen jag hade tänkt och ta, men det hade varit fel med vagnarna så den hade stått och väntat i en timme. Tur för mig att jag inte tog det tåget tänkte jag och satte mig på mitt vanliga tåg. Väl på tåget så sätter det sig en man brevid mig som hade någon form av downsyndrome och otroliga talsvårigheter, plus att han var Dansk. Han tyckte tydligen att jag var super intressant så han började mala på och jag satt och tänkte hela tiden, Va fan säger han. Bara och nicka och pröva att inte säga ja eller nej på fel tillfälle..mycket svårt faktiskt. väl inne i Kph så kommer jag till Svanemøllen och där springer det en man i blöjja i regnet och skriker att detta är domedagen. Hmmm... Jag tror inte att det är bra för mig och se och uppleva så många saker på en och samma morgon.. Så summan av kardemumman är att : "Lita på din magkänsla och lita inte  på en man i blöjja"

//FRED UT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0